به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در این نشست حسین نمازی کارگردان، سعید عطائیان تهیه کننده، الناز حبیبی، عباس جمشیدی فر، هادی کاظمی، گیتی قاسمی بازیگران و میثم مولایی تدوینگر، وحید زارعمند طراح صحنه، فاطمه صفری زاده طراح لباس، امید گلزاده طراح گریم و آرش قاسمی صداگذار حضور داشتند.
عطاییان گفت: عطائیان تهیه کننده این فیلم در ابتدای نشست عنوان کرد: فوتبال حالی به من داد که تاحالا در زندگی دعا نکرده بودم. دعا کردم که تیم ملی ببرد و نمیدانم اگر میباختند چه اتفاقی رخ میداد. پارسال همین موقعها با آقای نمازی جایی بودیم و ناگهان ایدهای به ذهن ایشان رسید. یک روز روی کاغذ آن ایده را نوشتند و من بسیار از آن استقبال کردم.
وی ادامه داد: این کار با تمام سختیهایش برای من بسیار لذتبخش بود و قطعا این لطف خدا بوده است.
عطائیان درباره تاثیر تجربه موفق شادروان در ساخت این فیلم توضیح داد: ترس هایی برایمان وجود داشت و هرکسی این فیلمنامه را میخواند، میگفت که چقدر شبیه شادروان است. اما حسین نمازی اصرار داشت که شبیه هم نیستند. الان به جرات میگویم که این کار در کوچه پایین شادروان اتفاق افتاده است و در همان حال و هوا است. این سبک مهر حسین نمازی است و حتی میتواند سهگانه آن ساخته شود.
این کارگردان در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: خیلیها در جشنواره فجر فیلم داشته اند و در اکران مردمی به دلیل بازخوردها فیلمشان را تغییر دادهاند. سینما مال ماست و باید مراقب آن باشیم.
وی با اشاره به فیلم کوتاه آپاندیس اظهار کرد: آپاندیس برای من اتفاق جذابی بود و جوایز جهانی زیادی هم دریافت کرد. به جایی رسیدم که احساس کردم دیگر نمیتوانم فیلم تلخ بسازم. برای من اهمیتی ندارد که این فیلم شبیه شادروان هست یا خیر. زیرا هر دو فیلم اثر خود من است و این فضا را دوست دارم.
نمازی درباره دلیل پرداختن به مرگ در فیلمهایش گفت: مساله مرگ برای من در این چند سال خیلی مهم بوده است و زیاد به مرگ فکر میکنم. من دنبال این هستم که رو به جلو بروم و شما باید در این رابطه قضاوت کنید. به نظر من شهسوار بهترین فیلم من تاکنون است.
الناز حبیبی در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: از تک تک بچهها تشکر میکنم و خوشحالم که در این پروژه بودم. کار سختی بود و امیدوارم اتفاقات خوبی برای این فیلم رخ دهد.
عباس جمشیدیفر دیگر بازیگر این فیلم عنوان کرد: دغدغه من بود که فیلم و قصهای را بازی کنم که درباره فقر است. فقری که بلایی سر یک خانواده یا جامعه میآورد که نمیتوان هیچگونه آن را جمع کرد. به نظر من قصه این فیلم فقری بود که همه ما میبینیم و در جامعه ما هم فقر فرهنگی و هم مادی وجود دارد و با آن دستوپنجه نرم میکنیم.
در بخش دیگر این نشست هادی کاظمی بیان کرد: ممنونم از آقای نمازی که من را برای این فیلم انتخاب کردند. سعی ما در این فیلم بر خنداندن نبود و یک جاهایی از دستمان در میرفت. این فیلم کمدی نیست و یک زندگی بود. زندگی هم شامل خنده، گریه، چالش و مسائل مختلف است.
حسین نمازی گفت: اصل این است که همه شخصیتها باید قصهای داشته باشند. شیوه من این است که فیلمنامه را چندبار مینویسم و میخوانم و بازنویسی میکنم. من این ویژگی را دارم که نمیتوانم فیلم خلوت بسازم و از شخصیتهای زیادی استفاده میکنم.
آرش قاسمی صداگذار این فیلم گفت: بابت صدای بد سالن هنگام اکران فیلم از شما عذرخواهی میکنم و ذکر این نکته ضروری است که از موسیقی خوب آقای خلعتبری در این فیلم نباید بگذریم.
در بخش پایانی این نشست فاطمه صفریزاده طراح لباس گفت: باتوجه به تجربه شادروان آقای نمازی اصرار داشتند که طراحی لباس شهسوار علاوه بر رنگولعاب جوری باشد که چیزی بیرون نزند و طبقه اجتماعی افراد به لحاظ پوشش مورد تمسخر واقع نشود.
نظر شما